FAQ over Verzending, Levering en Retourneren

Wanneer verzenden wij uw bestelling?

Bestel op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) voor 15:00 en wij verzenden het nog dezelfde dag.


Rond de feestdagen kan de bezorging door drukte bij PostNL iets vertraging oplopen, voor uw eigen geruststelling: bestel op tijd.

Wat is de levertijd?
Over het algemeen hanteert onze vervoerder de volgende levertijd:

Nederland 1-2 werkdagen na verzending.
België 2-3 werkdagen na verzending.
Duitsland en Oostenrijk 2-4 werkdagen na verzending.
Frankrijk em overige landen 3-5 werkdagen na verzending.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u per e-mail een track-en-trace-code, zodat u kunt zien wanneer uw bestelling wordt bezorgd.

Wat zijn de kosten voor verzending?

Om onze prijzen zo laag mogelijk te houden en ook artikelen van een paar euro aan te kunnen bieden, rekenen wij verzendkosten.

Voor leveringen in Nederland: 7 euro voor bestellingen onder de 50 euro. Boven de 50,- geen verzendkosten.
Voor leveringen naar België: 10 euro voor bestellingen onder de 100 euro. Boven de 100,- geen verzendkosten.
Voor leveringen naar Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk: 12 euro voor bestellingen onder de 100 euro. Boven 100 euro geen verzendkosten.

Overige EU landen 22 euro

Hoe voorkom je beschadigde zendingen?
Wij krijgen veel complimenten voor onze zorgvuldige verpakking. Wij verzenden veel glaswerk en willen uiteraard dat u dit onbeschadigd ontvangt. Daarom hebben wij ook voor de iets duurdere vervoerder gekozen. Wij verpakken onze producten extra goed en maken gebruik van hoogwaardige verzenddozen. Als er een defect is, neem dan contact met ons op, dan lossen we het op.

Hoeveel tijd heb ik om een product te retourneren?
Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn met uw bestelling, dan kunt u deze (uiteraard onbeschadigd en ongebruikt) tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden annuleren. Vervolgens heeft u nogmaals 14 dagen de tijd om uw bestelling te retourneren.

Let op!: Een uitzondering hierop zijn gepersonaliseerde producten. Als u bijvoorbeeld een glas, serveerplank of geschenkdoos wilt laten graveren, kunt u deze bestelling niet annuleren en/of retourneren.

Wat zijn de kosten voor het retourneren van een product?
Wij nemen de kosten voor het retourneren van het product voor onze rekening door u een retourlabel aan te bieden.

Hoe kan ik een product retourneren?
Nadat u ons een bericht heeft gestuurd dat u bepaalde producten wilt annuleren of retourneren naar edwin@moodcompany.nl, ontvangt u van ons (via Myparcel) per e-mail een retourlabel. Deze kunt u printen en op het pakket plakken en via Myparcel de instructies volgen om uw pakket in te leveren. Vervolgens heeft u nogmaals 14 dagen de tijd om uw bestelling te retourneren. Dus heel praktisch en eenvoudig.

Wanneer ontvang ik mijn aankoopbedrag terug?
Het door u betaalde aankoopbedrag voor de producten die u heeft geretourneerd, zullen wij volledig terugstorten op uw rekening, mits de producten uiteraard in goede orde zijn ontvangen. De terugbetaling vindt altijd plaats binnen de wettelijke termijn van 14 dagen, maar in de praktijk zal dit binnen 1 á 2 werkdagen na ontvangst van uw retour zijn.